Dostępność

Deklaracja Dostępności

Centrum Usług Wspólnych zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Oświadczenie w sprawie dostępności ma zastosowanie do strony internetowej BIP Centrum Usług Wspólnych.

Deklaracja Dostępności dotyczy strony Centrum Usług Wspólnych.

  • Data publikacji strony internetowej: 30.05.2019 r.
  • Data ostatniej istotnej aktualizacji: 23.07.2025 r.

Stan dostępności cyfrowej

Strona internetowa jest częściowo zgodna z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu niezgodności lub wyłączeń wymienionych poniżej:

  • filmy nie posiadają napisów dla osób głuchych,
  • część plików nie jest dostępnych cyfrowo,
  • brak odpowiedniej struktury nagłówkowej artykułów.

Wyłączenia:

  • mapy są wyłączone z obowiązku zapewniania dostępności,
  • filmy zostały opublikowane przed wejściem w życie ustawy o dostępności cyfrowej.

Deklarację sporządzono na podstawie samooceny przeprowadzonej przez podmiot publiczny.

Informacje zwrotne i dane kontaktowe

W przypadku problemów z dostępnością strony internetowej prosimy o kontakt.

Osobą wyznaczoną do kontaktu w zakresie dostępności strony internetowej jest Katarzyna Kapusta, k.kapusta@cuw.uml.lodz.pl, tel.: +48 42 272 62 55.

Każdy ma prawo do wystąpienia z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub jakiegoś ich elementu. Można także zażądać udostępnienia informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, na przykład przez odczytanie niedostępnego cyfrowo dokumentu, opisanie zawartości filmu bez audiodeskrypcji itp. Żądanie powinno zawierać dane osoby zgłaszającej żądanie, wskazanie, o którą stronę internetową lub aplikację mobilną chodzi oraz sposób kontaktu. Jeżeli osoba żądająca zgłasza potrzebę otrzymania informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, powinna także określić dogodny dla niej sposób przedstawienia tej informacji. Podmiot publiczny powinien zrealizować żądanie niezwłocznie, nie później niż w ciągu 7 dni od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli dotrzymanie tego terminu nie jest możliwe, podmiot publiczny niezwłocznie informuje o tym wnoszącego żądanie, kiedy realizacja żądania będzie możliwa, przy czym termin ten nie może być dłuższy niż 2 miesiące od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli zapewnienie dostępności cyfrowej nie jest możliwe, podmiot publiczny może zaproponować alternatywny sposób dostępu do informacji.

W przypadku, gdy podmiot publiczny odmówi realizacji żądania zapewnienia dostępności lub alternatywnego sposobu dostępu do informacji, wnoszący żądanie możne złożyć skargę w sprawie zapewniana dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub elementu strony internetowej, lub aplikacji mobilnej. Po wyczerpaniu wskazanej wyżej procedury można także złożyć wniosek do Rzecznika Praw Obywatelskich.

Link do strony internetowej Rzecznika Praw Obywatelskich.

Dostępność architektoniczna

Centrum Usług Wspólnych, 90-447 Łódź, ul. Piotrkowska 171/173

Obsługę interesantów zapewnia Centrum Usług Wspólnych poprzez kancelarię.

Parking: Najbliższy parking dla osób niepełnosprawnych znajduje się przy ul. Kościuszki w odelgłości około 150 m od wejścia do budynku, obok postoju taksówek.
Wejście do budynku:

Wejście główne od ul. Kościuszki, drzwi są przeźroczyste i kontrastowo oznaczone.

Informacja o rozmieszczeniu pomieszczeń: Kancelaria mieści się w budynku przy ul. Piotrkowskiej 171/173, wejście bez barier architektonicznych odbywa się poprzez wejście główne od ul. Kościuszki. Budynki, pomieszczenia pracy i toalety zajmowane przez Centrum Usług Wspólnych nie są dostosowane są do potrzeb osób z dysfunkcją narządów ruchu.
Komunikacja pionowa: Nie dotyczy.
Komunikacja Pozioma: Nie dotyczy.
Łazienka: Nie dotyczy.
Pies przewodnik i pies asystujący: Do budynku CUW można wejść z psem asystującym i psem przewodnikiem.
Tłumacz PJM: Nie dotyczy.

Kontakt