Przedmiot działalności
30 marca 2016 roku uchwałą Rady Miasta Nr XXVII/688/16 utworzono jednostkę budżetową o nazwie Centrum Usług Wspólnych początkowo jego zadaniem była obsługa rachunkowa, finansowa, ekonomiczna, kadrowo-płacowa oraz administracyjna jednostek Zarządu Dróg i Transportu i Zarządu Inwestycji Miejskich. W 2018 roku rozszerzono zadania poprzez Przeniesienie Oddziału ds. Rozliczeń Projektów z Biura ds. Rewitalizacji Urzędu Miasta Łodzi odpowiedzialnego za rozlicznie projektów współfinansowanych ze środków funduszy europejskich. Na przestrzeni lat CUW przejmował do obsługi kolejne jednostki w 2022 Zarząd Zieleni Miejskiej w 2023 roku Miejską Pracownię Urbanistyczną a w 2024 roku Schronisko dla Zwierząt w Łodzi.
W ramach powyższej obsługi, stosownie do określonego zakresu zadań dla każdej z jednostek zajmujemy się min.:
- Pełną obsługują jednostek z zakresu kadrowo-płacowym;
- Obsługą rachunkową, finansową i ekonomiczną;
- Prowadzeniem zleconych zadań windykacyjnych należności zgodnie z przepisami;
- Dbaniem o sprawne działanie systemów informatycznych;
- Prowadzeniem spraw administracyjnych i gospodarczych;
- Przechowywaniem i porządkowaniem dokumentacji wytworzonej przez jednostki.